STS
Jäsenet
Toimihenkilöt

Sinikka Susi

CV:n voi myös ladata tästä pdf-muodossa.

CURRICULUM VITAE
Nimi: Sinikka Annikki Susi
Syntymäaika ja paikka: 06.08. 1952, Oulu
Kansalaisuus: suomalainen
Osoite: Lapuantie 381 61400  YLISTARO
Puhelinnumero: 050-570 0159
Sähköposti: sinikka.susi (at) netikka.fi
Internetsivut: www.sinikkasusi.com

KOULUTUS
Keskikoulu. Kauppaoppilaitos Myynti – ja Mainoslinja.
Oulun Neonin työuran aikana lukuisia kursseja yrittämisestä, kustannuslaskennasta,  kirjanpidosta palkkalaskennasta ja myyntitehtävistä. Lisäksi puhetaidon ja esiintymisen kurssit.
Englannin opiskelua 6 vuotta kansalaisopistossa.
Tietokoneenkäytön alkeiskursseja 4.

MAINOSSUUNNITTELU
Toimin vuodet 1973-1996 valomainossuunnittelijana Oulun Neon Oy:ssä Haukiputaan Kellossa.  Työhöni sisältyi valomainosten suunnittelu ja työpiirustusten piirtäminen. Ajoittain tein etupintojen teippausta, konttoritöitä (palkkojen laskentaa, laskutusta ym), valomainosten korjausten ja uusien valomainosten tarjouslaskentaa ja myyntityötä.

Muutin paikkakuntaa Haukiputaalta Ylistaroon 1996.

1996 -1999 Ylistarossa uudelleen kouluttautuminen ATK ja internet, multimedia osaamiseen. Lisäksi Auto-Cad 13 kurssi jossa AutoCadin alkeet.

TAIDE    Olen aloittanut öljyvärimaalauksen 11vuotiaana.
Kauppakoulussa kävin myynti- ja mainoslinjan Oulussa. Tämän jälkeen lähdin Limingan Taidekouluun 71-72. Koulussa oli opettajana tuolloin taiteilija Olli Pohjola öljyväri ja kuvanveisto. Grafiikkaa opetti Kauko Rantala.
Sen jälkeen päätin hakeutua toistaiseksi työelämään ja sille tielle jäin.

Taidetta ei voi kenellekään opettaa. Tekniikkaa voi ja niinpä pidin työni ohella yksityisopettajia:
Tauno Ohenoja -76, Liisa Pohjola -84 -86, Reino Niemelä -87 -88, Anssi Hanhela -89, Markku Heikkilä -90 -91. Jokaisella heistä oli erilainen tekniikka joihin sain ilokseni tutustua. Tämän jälkeen katsoin, etten enää tarvitse tekniikkaan opetusta ainakaan öljyvärimaalauksessa. Akvarellikurssin kävin myös 80 luvulla.

NÄYTTELYT    Oma näyttely Haukiputaalla 1986 Osuuspankin tiloissa.
Oulun kirjastalo, yhteisnäyttelyssä 1989,
Kuusamon Karhuntassu 1990,
Oulun Kulttuuritalo 1991,
Yhteisnäyttelyissä Teuva 1997 (Helströmmin sukunäyttely) Seinäjoki samana vuonna.
Oma galleria 1999, jossa on pysyvä näyttely.

Seinäjoen Taidehalli näyttely ”Toisilleen vieraat ” kolmen muun taiteilijan kanssa  27.7.2008.
Annemari Koski, Matti Esko ja Jarmo Itäniemi
Suomenselän taideyhdistyksen vuosinäyttely 2013 ja 2014

OMA  YRITYS 1999-2008
Mainostoimiston työhön kuului: liikemerkkien, logojen ja esitteiden suunnittelu.  Yrityksille suunnittelin tarpeen mukaan brändejä = yrityksen imagoilme slouganeineen = iskulauseineen.
Suunnittelin, valmistin ja päivitin internetsivuja.
Loppuaikana opiskelin nettikauppojen tekemisen ja olen tehnyt

Webkauppoja joista voi tilata suoraan erilaisia artikkeleita.

Mainostoimistotyön lisäksi maalasin tauluja tilaustyönä.
Yrityksen yhteydessä oli taidegalleria jossa oli omia ja myös toisten taiteilijoiden töitä.

Taidekurssit lapsille oli Halkosaaressa vuonna 2000 kevättalven ajan. Kurssilla opetin lapsille akryyliväreillä maalausta.